sukker- og madpolitik i børnehuset

I Børnehuset Toftekær efterstræber vi at give børnene sund og økologisk kost i henhold til Albertslunds kommunes kostpolitik.

Vi vil gerne være med til at give børnene gode mad- og spisevaner samt nedbringe deres sukkerindtag.

Vi har et stort fokus på at maden, som tilberedes og serveres i vores institution, er sund og mættende.

Rådfør dig med personalet, hvis der skal tages særlige hensyn. Fx ved allergi, længere varende manglende appetit.m.v

for at vi kan passe bedst muligt på dit barn i tilfælde af allergi og  særlig mad intolerance, kosthensyn af religiøse grunde  også noteres i barnets stamkort.

Børnene i Børnehuset Toftekær kan få tilbudt følgende måltider:

morgenmad mellem 7-7.30 bestående af  brød.

formiddagsfrugt kl.8.30 frugt og brød

frokost 11-12.00 i form af enten kold eller varm mad.

eftermiddagsfrugt fra kl.14 frugt og brød.

Sukkerpolitik i bhu Toftekær

i bhu Toftekær vil vi gerne være med at forebygge livsstil sygdomme og give børnene gode sukkervaner, derfor vælger vi , at børnene i deres hverdag i børnehaven skal have mindst mulig sukker. det betyder f.eks. vi ikke har kage, slik med videre til uddeling til fødselsdage og at maden sødes gennem frugt.

se mere om hvordan vi fejrer børnefødselsdage under punketet børnefødselsdage i menuen.