Dit barns første dage

Når jeres barn har fået plads i vores børnehus, og forældrenes glæderus har lagt sig, melder forældrenes første spørgsmål om "hvordan gør vi?"

Vores erfaring er, at indkøringen går lettest for alle, hvis barnet de første par dage kommer sammen med en af jer forældre i et par timer om formiddagen. De næste par dage kan barnet så eventuelt blive længere og eventuelt spise frokost i institutionen. Er det et vuggestuebarn, kan barnet også sove middagssøvn. Det er i så fald en god ide, at en forældrene er her, når barnet skal op.

Børn er forskellige og kan have forskellige behov også i en indkøring, derfor vil vi tage afsæt i dit barns behov og tale med jer om de muligheder i har får at støtte jeres barn i indkøringen i kortere eller længere tid..

Det er selvfølgelig ikke alle forældre, som har mulighed for lang tid til indkøring, men vi ser helst, at alle forældre bruger et par dage til det.

Vi glæder os til at lære dit barn bedre at kende og til det nye samarbejde med jer  forældre :-)