Børnefødseldage

• Vi fejrer det enkelte barns fødselsdag i barnets basisgruppe.
  • Vi afholder kun én fødselsdag per dag, for at sikre at det enkelte barn får den opmærksomhed, det skal have. Derfor beder vi forældrene om at aftale fødselsdagen med personalet i god tid.
  • Vi fejrer  fødselsdagene i institutionen. Vi tager ikke på hjemmebesøg p.g.a. hensynet til den pædagogiske planlægning og forbruget af personaleressourcer.
  • Vi overholder Albertslund kommunes kostpolitik og søger at mindske børns sukkerindtag, så derfor er slik og kage til fødselsdage ikke tilladt.

Følgende kan medbringes

• Frugt fx. banan, mandariner, rosiner, mango, ananas.
  • Grøntsager fx. gulerodstænger, selleristænger, agurkestænger
  • Boller uden glasur.
  • Ostehaps.

Det er en stor hjælp, at frugten er skåret ud hjemmefra, hvis i som forældre ikke deltager.

Et frugt eller grøntsags fad eller boller kan ligesom kage pyntes fx. med små flag, så det ser festligt ud.

Fødselsdage i eget hjem

hvis i som forældre skulle ønske selv at afholde fødselsdagen i hjemmet henstiller vi til at i inviterer hele gruppen på det hold barnet går i eller hele pige eller drengegruppen.... Spørg evt. Personalet om hvordan i bedst gør.

Dette henstiller vi til for at fremme børnenes trivsel og fællesskabet , så ingen børn skal føle sig ekskluderet af fællesskabet.